زومیت زومیت .

زومیت

دیوارپوش

پوشش دیواری روکش مورد استفاده در دیوار است و به آن پوشش دیواری نیز گفته می شود.

استفاده از پوشش های دیواری برای فضاهای مسکونی بسیار مناسب نیست ، مگر اینکه در یک ستون یا فضای بین کابینت های آشپزخانه انجام شود ، زیرا این فضای را خسته کننده می کند.

استفاده از پوشش های دیوارپوش ماربل شیت برای فضاهای اداری و تجاری مناسب تر است و اگر به اصول دکوراسیون برسد ، فضا آن را بسیار شیک و رسمی می کند ، بنابراین هیچ ماده تزئینی دیگری ، حتی کاغذ دیواری گران قیمت ، نمی تواند چنین تشریفاتی را به وجود آورد فضا

قیمت دیوارپوش مناسب است و به سرعت و به راحتی نصب می شود. به غیر از دیوار ، می توان آن را در سقف نیز قرار داد.

استفاده از یک ماهیتابه یا پوشش دیواری دیواری سریعترین راه برای پوشاندن دیوارها و ایجاد منظره ای شیک و زیبا در ساختمان است.

بنابراین ، با پیشنهاد محصولات مختلف از پله ها ، استفاده از این محصولات به سرعت در صنعت ساخت و ساز جدید رایج شده است ، بنابراین امروزه در اکثر دفاتر ، بیمارستان ها ، سالن های بدنسازی ، اتاق های کنفرانس ، رستوران ها ، مغازه ها ، مراکز تجاری و اداری و… مثال از این محصولات قابل مشاهده است.

  

مزایای دیوارپوش:

غیر قابل اشتعال
سبک وزن و بادوام
نصب سریع و آسان
عایق سرد ، حرارتی و صوتی

قیمت ابزار پلی یورتان
تنوع در طراحی و رنگ
می توان در تمام سطوح نصب کرد
مقاوم در برابر نور خورشید
بهداشت ضد باکتریایی و کامل
مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار
شستشو و ماندگاری رنگ
غیرقابل نفوذ از آفات

روکش دیواری رسانه ای

 

دو نوع دیوارپوش وجود دارد:

MDF و PVC

پوشش دیوارپوش در کرج معمولاً 20 تا 25 سانتی متر عرض و 2.80 متر طول و 8 میلی متر ضخامت دارد.

این پوشش های دیوارپوش ماربل شیت شسته نمی شوند زیرا هسته آنها از MediaPan است و فقط یک لایه PVC وجود دارد که حداقل با یک پارچه مرطوب تمیز شود.دیوارپوش های PVC معمولاً بین 20 تا 25 سانتی متر عرض و 3 یا 6 متر طول و 8 میلی متر ضخامت دارند.

دیوارپوش های پی وی سی توخالی بوده و وزن بسیار کمتری نسبت به ام دی اف دارند بنابراین به دلیل سبکی در شاخه های 6 متری برای فضاهای مرتفع و همچنین روکش ها استفاده می شود.

این دیوارپوش ها کاملاً قابل شستشو هستند و از معایب آن می توان گفت که به دلیل توخالی بودن با برخورد جسم سخت یا تیز سوراخ می شوند و در صورت استفاده از دیوارپوش بسیار ضعیف گاهی اوقات ممکن است پس از مدتی رخ دهد. بدون اینکه تحت تأثیر قرار گیرند، خود به خود پوسیده و ناپدید می شوند.

 

پانل های پی وی سی

دیوارپوش های پی وی سی به دو نوع تقسیم می شوند:

1- دیوارپوش پی وی سی روکش دار که مانند دیوارپوش های ام دی اف دارای روکش پی وی سی خاص دیگری می باشد.

2- دیوارپوش پی وی سی چاپی; در دیوارپوش های چاپی طرحی که به عنوان دیوارپوش می بینیم روی دیوارپوش چاپ می شود و به مرور زمان و در اثر شستشو احتمال کمرنگ شدن آن وجود دارد.

3- تولید کننده ماربل شیت

4- تولید کننده دیوارپوش

دیوارپوش های ام دی اف و پی وی سی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

دیوارپوش ام دی اف زیباتر از نوع پی وی سی است، جلوه فضای بیشتری می دهد و مقاومت بیشتری دارد، اما مزیت سبک و قابل شستشو بودن دیوارپوش پی وی سی را برای فضاهای مرطوب مناسب می کند، آیا امکان شستشو وجود دارد یا وجود دارد، این کار بیشتر می شود. نوع پوشش دیوار استفاده می شود.(قیمت سقف کاذب)

کاربرد و قیمت ماربل شیت:

PVC روکش شده گرانتر از PVC چاپی است.
دیوارپوش های پی وی سی مرغوب معمولا در فضاهای بزرگ و شلوغ مانند هتل ها استفاده می شود که نمی سوزند، اما در اثر آتش سوزی ذوب می شوند.برای دیوارهایی که خیس هستند بهتر است از دیوارپوش های پی وی سی استفاده شود زیرا ام دی اف در اثر نفوذ آب باد می شود.
از نظر عایق بهتر است از دیوارپوش ام دی اف استفاده شود. حتی می توان قبل از چیدمان، لایه ای از فوم را زیر پوشش دیوار قرار داد تا بتواند نقش عایق صدا و سرما را ایفا کند.
دیوارپوش های ام دی اف ظاهر بهتری نسبت به استون شیت دارند و به همین دلیل برای محیط های اداری مناسب ترند.
دیوارپوش های پی وی سی با وجود اینکه 100% قابل شستشو هستند اما برای حمام و سرویس بهداشتی چندان مناسب نیستند و در این قسمت ها بهتر است از کاشی و سرامیک استفاده شود زیرا به دلیل مشکلات بهداشتی در این قسمت مجبور به استفاده از مواد شیمیایی و دیوارپوش هستیم. آنها به مواد شیمیایی حساس هستند و در صورت تماس با مواد شیمیایی از بین می روند. دیوارپوش ها را می توان به صورت عمودی یا افقی نصب کرد که بیشتر به صورت عمودی انجام می شود و سقف را بالاتر نشان می دهد.


برچسب: دیوارپوش،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۷:۲۳ توسط:mehdi موضوع: دیوارپوش نظرات (0)