زومیت زومیت .

زومیت

سنگ مصنوعی

بتن به دلیل استحکام، دوام و سهولت ساخت بسیار محبوب شده است. ساختار بتن آب، سیمان و سنگدانه است. خواص اصلی بتن اجزای تشکیل دهنده آب و سیمان است. مقدار کمی آب برای واکنش هیدراتاسیون استفاده می شود. به دلیل ماهیت ضعیف واکنش آب - سیمان، همیشه مقداری سیمان خشک در بتن باقی می ماند. استفاده از رزین سنگ مصنوعی این مشکل را حل می کند. از این مواد برای افزایش مقاومت بتن در کارخانه های بتن پیش ساخته استفاده می شود. ساخت و کاربرد این مواد در سنگ مصنوعی پلاستیکی و سیمانی بسیار متداول است. مصرف کم این مواد تاثیر زیادی در کاهش هزینه های ساخت و حتی کاهش مصرف سیمان دارد.

 

خواص رزین سنگ مصنوعی
همچنین محصولات گچ ساخته شده از رزین سنگ مصنوعی وجود دارد. سنگ مصنوعی گچ به دلیل استحکام بالا و وزن سبک در صنعت ساختمان بسیار محبوب است. از آنجایی که استحکام و دوام در صنعت پلاستیک سیمان بسیار مهم است، این مواد نیز نقش مهمی در تکمیل فرآیند استحکام دارند. تا حدودی، برخی اعداد و نتایج بدون این افزودنی در بتن ممکن نبود. با ترکیب این مواد، آنها حتی می توانند به موزاییک های پلیمری تبدیل شوند. این مواد سیمان کریستالی تولید شده با ترکیب سیمان و پلیمرها را بهبود می بخشد و مصرف آب را کاهش می دهد. سنگ و محصولات بتنی ساخته شده از رزین سنگ، به دلیل مقاومت عالی در برابر ضربه، نشتی و ترک نخواهند داشت. به همین دلیل حمل و نقل این مواد آسان است. هرچه مصرف رزین سنگ مصنوعی بیشتر باشد، مقاومت نهایی اشباع بیشتر می شود. استفاده از خواص رزین سنگ مصنوعی نیز باعث افزایش مقاومت خمشی و کششی محصولات بتنی می شود. چون این ماده افزودنی روی سیمان اثر می گذارد پس از افزودن سیمان باید آن را اضافه کرد. مقدار دقیق مورد نیاز برای بهینه سازی مزایای رزین سنگ مصنوعی را اضافه کنید.بنابراین، اگر قرار است این افزودنی در کف ترکیب یا تولید اضافه شود، باید به عنوان آخرین راه چاره اضافه شود. جایی که سطح کف در معرض بارها و ضربه های سنگین است. یک کف بادوام باید مانند زیره کفش صنعتی استفاده شود. موزاییک های پلیمری و پلاستیک های سیمانی تولید شده با رزین های سنگ مصنوعی را نمی توان در هیچ روش یا طرح هیبریدی دیگری با این مقاومت بالا ساخت و استفاده کرد. بنابراین به نوعی ایمن ترین افزودنی برای کف های صنعتی همین رزین سنگ مصنوعی است.

    

 

مزایای استفاده از رزین سنگ مصنوعی ماربل شیت
به طور کلی، مزایای رزین سنگ مصنوعی هم در بتن تازه و هم در بتن مخلوط خشک مشهود است. رزین سنگ مصنوعی ماربل شیت هوای تازه بتن را کاهش می دهد. با توجه به افزایش روانی، نیاز به آب نیز کاهش می یابد. کاهش این دو مورد منجر به تولید بتن باکیفیت می شود. هنگامی که دوام طولانی مدت بتن بالا باشد، هزینه های نگهداری به شدت کاهش می یابد. صرفه جویی در هزینه برای مدیران پروژه منجر به استفاده از رزین سنگ مصنوعی در عملیات ساختمانی شد. شکل دهی در صنعت بتن زمان بر و پرهزینه است. کاهش نیاز به ارتعاش و سهولت قالب گیری از مزایای اصلی استفاده از رزین های سنگ مصنوعی در ساخت اجزای بتنی است. بتن هوادهی بسیار متراکم و مناسب برای قالب گیری است. پوسته های متراکم نفوذپذیری بسیار کمی دارند. عدم نفوذ مواد مخرب بتن از جمله آب باعث افزایش دوام آن می شود. از این رو این محصولات متشکل از رزین سنگ مصنوعی ماربل شیت در مکان های مرطوب و نمدار مورد استفاده قرار می گیرند. بتن با خواص رزین سنگ مصنوعی تا 45 درصد مقاومت نشان می دهد. این افزایش مقاومت با کاهش مصرف آب تا 40 درصد حاصل می شود. سازگاری این مواد با میکروسیلیس و پوزولان ها توسعه این مواد را تسهیل کرده است.در زمستان، افزودنی گیرش سیمان را تسریع می کند و امکان باز شدن سریعتر قالب را فراهم می کند. سطح بتن نیز هنگام قالب گیری دقیق و براق خواهد بود. کاهش زمان ساخت قطعات بتنی یکی از مهمترین مزایای دیوارپوش سنگ مصنوعی است. علاوه بر این هوای تازه را تا 70 درصد کاهش می دهد.(آذران پلاست)

 

ساختار شیمیایی در خواص رزین سنگ مصنوعی
دو نوع رزین اپوکسی و پلی استر بر اساس ترکیب و ساختار شیمیایی آنها وجود دارد. بسته به نوع ساختار شیمیایی و ساخت بتن طبق یک طرح اختلاط مناسب انجام می شود. با استفاده از این رزین سنگ مصنوعی استحکام و دوام ماده تولید شده فوق العاده خواهد بود. هزینه اولیه خرید رزین سنگ مصنوعی نباید در مفید بودن این ماده و مزایای آن شک داشته باشد.

رزین های پلی کربوکسیلات به دلیل شهرت و مقبولیت بالایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. این شهرت بی ارتباط با نام ابررسانای پلی کربوکسیلات نیست. با استفاده از کسری از این مواد می توان بتن قوی و بادوام به دست آورد. مواد پلیمری اکریلیک موجود در آب به دلیل استحکام مصنوعی بالا و ترکیبات متنوع رشد قابل توجهی داشته اند. این مونومرها انواع مختلفی از افزودنی های بتن را می سازند. هر چه زنجیره بزرگتر باشد، ویسکوزیته رزین سنگ مصنوعی کمتر می شود. به دلیل افزایش کیفیت رزین، نسبت آب به سیمان کاهش می یابد. مواد افزودنی به دلیل ساختار متفاوت دارای غلظت های متفاوتی هستند. مصرف و اثربخشی ماده به غلظت آن بستگی دارد. دامنه کاربرد رزین سنگ مصنوعی باید رعایت شود. اگر این مواد در سطوح غیر استاندارد اضافه شوند، کارایی ندارند. مصرف بیش از حد این مواد نیز می تواند باعث ایجاد حباب هوا و کاهش مقاومت نهایی بتن شود. با توجه به افزودنی های فعال عملکرد رزین مصنوعی، لطفاً قبل از مخلوط کردن با سایر مواد با کارشناسان فنی سازنده مشورت کنید.زیرا رزین های سنگ مصنوعی معمولاً به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که نیازی به اختلاط با مواد دیگر نداشته باشد.

 

خواص رزین سنگ مصنوعی
این افزودنی همچنین ذرات سیمان را مانند کاهنده آب بتن جدا می کند. این مواد ذرات سیمان را شارژ می کنند. سطوح ذرات سیمان دارای بار منفی یکنواخت هستند و این یکنواختی باعث فاصله بین آنها می شود. زنجیره های پلیمری اتری طولانی این مواد نیز دافع فضایی حجمی ایجاد می کنند. مقدار بار منفی با پتانسیل زتا اندازه گیری می شود. این مواد باعث افزایش استحکام و کاهش مصرف آب می شوند و تولید اجزای سیمانی را قادر می سازند تا در برابر چرخه های انجماد و ذوب مقاومت کنند. غلظت اتر در این افزودنی یکی از راه های شناخت کیفیت بهینه آن است. آب روی سیمان یک واکنش هیدراتاسیون را آغاز می کند. هرچه ذرات سیمان بیشتر با آب واکنش نشان دهند، بتن قوی تر خواهد بود. آب متصل به سیمان در حفره مسدود شده محبوس می شود. وقتی ذرات سیمان به دلیل خیس شدن به هم می چسبند، نفوذ آب به همه ذرات غیرممکن است. دافعه الکترواستاتیک ایجاد شده توسط این افزودنی به آب اجازه می دهد تا به راحتی از ذرات سیمان عبور کند، در حالی که مخلوط بدون آب سیالیت خود را حفظ می کند و تمام سیمان در واکنش هیدراتاسیون شرکت می کند. تفاوت عملکردی این مواد در رزین سنگ مصنوعی در ایجاد موانع فضایی است. این خاصیت در نسل قبلی مواد مشابه وجود نداشت. مولکول های اتر در این ترکیبات بلند بوده و در خارج از سیمان قرار دارند.(تولید کننده سنگ مصنوعی)

  

 

کاربرد رزین سنگ مصنوعی
رزین سنگ مصنوعی پلی استر تولید شده به صورت اسیدهای فتالیک و ایزوفتالیک. مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالایی دارند. هنگام ساخت مخلوط سیمان، ذرات سیمان همیشه به هم می چسبند. با افزودن قابلیت کارکرد رزین های سنگ مصنوعی، شاخه های اتری این مواد به مخلوط سیمانی اجازه می دهد بدون افزودن آب روان شود.یکی دیگر از کاربردهای رزین سنگ مصنوعی ساخت موزاییک های پلیمری با جذب آب کم است. اکثر سنگ های مصنوعی و آنتیک با این افزودنی تولید می شوند.

 


برچسب: سنگ مصنوعی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۴:۱۴ توسط:mehdi موضوع: سنگ مصنوعی نظرات (0)